یزدفردا: شهرداری یزد نسبت به رفع تعطیلی و فک پلمب کارخانه مقواسازی اعتراض کرد.

به گزارش یزدفردا: یکی از خبرنگاران یزدی با ثبت سوالی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، دلیل رفع تعطیلی و فک پلمب کارخانه مقواسازی با وجود دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد برای پلمب این کارخانه را جویا شد.

شهرداری در پاسخ به این سال نوشت: به اطلاع می‌رساند کارخانه مقواسازی یزد، به موجب رأی صادره از کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری به شماره ۵۱۵/۹۷۲۷۰۱۶۸۶ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ و دادنامه قطعی مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ دیوان عدالت اداری، می‌بایست تعطیل شود، با مساعدت مسئولین استانی و صورتجلسه شورای تامین استان، به کارخانه مهلت داده شد تا رأساً نسبت به اجرای رأی اقدام نماید.

علی رغم حمایت‌های صورت گرفته، کارخانه به مهلت‌های داده شده و اخطار‌های شهرداری توجه ننموده که ناگزیر سازمان ساماندهی مشاغل، مطابق مصوبه شورای تامین، در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۸ اقدام به پلمب درب ورود مواد اولیه و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ با اخذ دستور از دادستان محترم و قطع انشعابات آب و برق، فعالیت کارخانه تعطیل و پلمب گردید.

اما پس از آن، انشعابات کارخانه توسط اداره آب و برق بدون مجوز قانونی وصل شده که به منزله فک پلمب تلقی می‌گردد و شهرداری در تاریخ ۲۹/۰۱/۱۴۰۳ مراتب اعلام شکایت را تسلیم دستگاه قضائی جهت برخورد قانونی نموده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا